Το ΑΝΤΙ – μάθημα αρχίζει από ‘’α’’: Αλληλεγγύη, αξιοπρέπεια, αντισεξισμό

IMG_20181120_112730Εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κανείς/καμιά πως το πρόγραμμα σπουδών της σχολής μας, οι παραδόσεις αλλά και η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων κινούνται προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και με πολύ συγκεκριμένες ιεραρχήσεις. Βλέπουμε σιγά σιγά να ετοιμάζεται ένα πακέτο μαθημάτων πλήρως εναρμονισμένο με τις ανάγκες της αγοράς, ενώ παράλληλα είναι φανερό πως όσα ακούμε στα αμφιθέατρα αποκρυσταλώνουν ένα νεοφιλελεύθερο και ενίοτε ακροδεξιό αφήγημα. Και όλα αυτά σε μια συγκυρία που οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έχουν πάψει να αμφισβητούν, να θέτουν ερωτήματα και να επερωτούν ήδη δοσμένες απαντήσεις. Αντίθετα, το πρότυπο του πειθήνιου/ας – απαθούς φοιτητή/τριας που υπακούει πιστά τα λόγια ενός καθηγητή/τριας- αυθεντία, θεωρώντας τα αλάνθαστα, είναι το πλέον κυρίαρχο.
Με εφαλτήριο αυτές τις σκέψεις, αξίζει να επεξεργαστούμε και να προβληματιστούμε πάνω στο ζήτημα της γνώσης ευρύτερα. Αξίζει να αναρωτηθούμε αν τελικά η γνώση και οι πληροφορίες που συλλέγουμε καθημερινά είναι ουδέτερες ή αν ενσωματώνουν και ενσταλάζουν ιδεολογία. Αξιζεί να ρωτήσουμε τους εαυτούς μας αν τελικά είναι μια γνώση που μας καλύπτει και στο μέλλον θα φανεί κοινωνικά χρήσιμη. Αξίζει εν τέλει να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε το δικό μας αντιπρόταγμα πάνω στη γνωσιακή διαδικασία. Και αυτό το αντιπρόταγμα παίρνει σάρκα και όστα με ένα μάθημα από εμάς για εμάς, ένα μάθημα οριζόντιο και ισότιμο που οι φοιτητ(ρι)ες θα έχουν ενεργό ρόλο, ένα ΑΝΤΙ-μάθημα. Πάνω σε αυτή τη λογική του αντι-μαθήματος οι κρίσιμες αιχμές είναι δύο: αφενός η γνώση που λαμβάνουμε να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας διδάσκοντα και διδασκόμενου και όχι να λειτουργεί ως ένας μηχανισμός με ιδεολογικές κατευθύνσεις, αφετέρου το πως θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση ως μελλοντικοί/ές δικηγόροι, δηλαδή υπέρ ποιών.
Την ίδια, λοιπόν, στιγμή που διακαστήριο στην Ιρλανδία έκρινε αθώο έναν βιαστή με αποδεικτικό στοιχείο συναίνεσης το «προκλητικό» εσώρουχο της κοπέλας, που στις δίκες βιασμών ανακρίνεται το θύμα και όχι ο θύτης, που τα ποσοστά σεξουαλικής παρενόχλησης των γυναικών στον εργασιακό τους χώρο είναι τουλάχιστον απογοητευτικά και η ενδοοικογενεική βία είναι ακόμη μια πραγματικότητα, στην Νομική Σχολή Αθηνών στο μάθημα του Ειδικού Ποινικού, η πλαστογραφία ενσήμου ιεραρχείται υψηλότερα από τα εγκλήματα κατά της γενετήσιας ελευεθερίας. Ακριβώς, όμως, επειδή οι περισσότερες από εμάς βιώνουμε καθημερινά σεξιστικές, βίαιες και μάτσο συμπεριφορές και η σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση είναι μια κανονικότητα, δημιουργείται η αναγκη αφενός να γνωριζουμε την πλήρη έκταση των δικαιωμάτων μας, αφετέρου βασιζόμενες/οι σε αυτή την γνώση να απαιτούμε την εφαρμογή αλλά και την περαιτέρω κατοχύρωση και ενίσχυση τους. να απαιτούμε την εφαρμογή αλλά και την περαιτέρω κατοχύρωση και ενίσχυση τους.
Την Τεταρτη 21.11, ώρα 1 μ.μ. στη Νομική Σχολή συζητάμε και μαθαίνουμε για τα κατά της γενετήσιας
 ελευθερίας σε ένα αντιμάθημα οριζόντιο, ισότιμο και με έμφαση στην ορατότητα της έμφυλης προσέγγισης του ζητήματος.

Γιατί στο πανεπιστήμιο των αναγκων μας και των ονείρων μας τον λόγο για το τι διδασκόμαστε τον έχουμε κι εμεις!

 

This entry was posted in εκδηλώσεις, καλέσματα and tagged , , . Bookmark the permalink.

...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s